Google AdWords blir Google Ads

Efter 18 år - Adwords blir Google Ads

Publicerad 06 jul 2018

Google Ads E-handel Google SEO

I slutet på juni 2018 meddelade Google att de efter 18 år, byter namn på AdWords till Google Ads. Skälet är att erbjudandet har breddats genom åren. Rebrandingen ska skapa ett tydligare varumärke för kunderna.

Vad innebär det för dig?

Rent generellt blir det nog ingen större skillnad. När Google lanserade AdWords år 2000, bestod det i princip av sökordsannonserna i textform som dök upp vid sökningar. Numera är det ett betydligt mer komplext erbjudande och du kan marknadsföra dig i allt från textannonser vid sök, Youtube, Maps och mycket mer. Så det är förståeligt om Google vill förtydliga och renodla varumärket.

Vi hjälper dig med Google Ads

Se till att nya kunder hittar dig när de söker på Google efter produkter eller tjänster som du erbjuder. Du betalar endast när någon klickar på din annons, besöker din webbplats eller ringer dig. Annonsering på Google Ads är effektivt, du når rätt personer vid rätt tillfälle.

Tre skäl att välja oss som webbyrå

Erfarenhet

Vi hjälper företag att göra bättre affärer online. Det har vi gjort sedan 1999.

Service

Vår förhoppning är att du ska känna att vi är mer än en leverantör. Någon som faktiskt bryr sig om att du får den bästa lösningen för dig.

Långsiktighet

Vi gör aldrig några snabba klipp. Punkt. När vi startar upp ett projekt med en ny kund, är vår målsättning alltid att det ska bli ett långvarigt samarbete.

Förbättra din närvaro på nätet
Ja tack, jag vill gärna få nyheter, tips och bra erbjudanden direkt till min e-postadress.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Vi skickar ut cirka 10 nyhetsbrev per år

Följ oss i sociala medier
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
  • Kontakta oss