Hade det inte varit kul att se vilka företag som besöker din webbplats?

Vilka företag besöker din webbplats? (Google Analytics skola del 5 av 5)

Publicerad 01 mar 2014

Google Google Analytics Tips

Hade det inte varit kul att se vilka företag som besöker din webbplats? Du kan t ex få fram vilka sökord de har använt för att komma till din webbplats samt vilka sidor de har läst.
Är det nya potentiella kunder eller bara konkurrenter som tjuvkikar?

Så här gör du i Google Analtics för att få fram vilka företag som besöker dig.

1. Logga in
2. Välj Målgrupp
3. Välj Teknik och sedan Nätverk
4. Klicka på "Avancerat" ovanför listan
5. Välj sedan "Exklusive" och Matchande RexExp och klistra in följande i rutan:
"griffel|tyfon|dgc systems|umenet|royal institute of technology|
rid-|port|zitius|wekudata|viaeuropa|
hitnet|gothnet|unknown|infra-as|
jamtkraft|deutsche|alltele|provider|
not set|lantjansten|blixtvik|
city|comcast|quicknet|vodaphone|ip addresses|
university|hosting|wholesale solutions|brf|hsb|
lans|gateway|ip-only|gavlenet|universitet|
opennet|kabel|energy|broadband|
kommun|citynet|gprs costumers|
energi|telefonica|customers|bredband|clients
|0000046894|mobil|residentials|stadsnet|
stadsnat|amnet|fiberdata|glocalnet|
access |user|internet|customer|adsl|telia|com hem|
tele2|telenor|b2|network|customer"

6. Klicka på knappen "Använd"

Nu ska du bara se företagsnamn i listan. Filtret är långt ifrån fullständigt, så fyll gärna på med Internetleverantörer, om du saknar några.

Detta är en bra start på en rapport. Vi rekommenderar att du bygger vidare med ytterligare parametrar som är intressanta för dig samt att du skapar en rapport som skickas ut en gång i vecka. Det kan vara ett bra underlag till dina säljare.

Detta var den sista delen i vår Google Analytics-skola. Hoppas att du har haft lite nytta av våra tips. Om du har missat någon del så kommer de här igen:

  1. När på dygnet når du dina kunder bäst?
  2. Vilka är dina bästa ingångssidor?
  3. Vilka sidor får ingen trafik från sökmotorerna?
  4. Hur stor är mobiltrafiken på din webbplats?
  5. Vilka företag besöker din webbplats?

Har du inte Google Analytics installerat på din webbplats, hör av dig till oss.

Tre skäl att välja oss som webbyrå

Expertis

Vi har spetskompetens inom ett antal områden. Om vi inte har det, anlitar vi någon av våra samarbetspartners som har det.

Kompetens

Vi är en liten webbyrå. Med ett noga utvalt nätverk av ambitiösa, kompetenta samarbetspartners och leverantörer, med spetskompetens inom sitt område.

Långsiktighet

Vi gör aldrig några snabba klipp. Punkt. När vi startar upp ett projekt med en ny kund, är vår målsättning alltid att det ska bli ett långvarigt samarbete.

Förbättra din närvaro på nätet
Ja tack, jag vill gärna få nyheter, tips och bra erbjudanden direkt till min e-postadress.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Vi skickar ut cirka 10 nyhetsbrev per år

Följ oss i sociala medier
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
  • Kontakta oss

Få gratis tips för webben!

Självklart vill jag få de senaste nyheterna och tipsen till min e-postadress.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Vi skickar ut cirka 10 nyhetsbrev per år