Så här lyckas du med din e-postmarknadsföring

Nyhetsbrev är ett effektivt sätt att marknadsföra sig på

Publicerad 01 aug 2013

Nyhetsbrev är ett effektivt sätt att marknadsföra sig och hålla en dialog med sina kunder. Till en kostnad av ett fåtal frimärken, når du tusentals prenumeranter. Men för att lyckas, finns det några saker som du bör tänka på.

Intresseväckande ämne

För att synas i dina prenumeranters inkorgar måste du använda ett ämne som väcker intresse. Annars finns risken att ditt nyhetsbrev blir oläst och hamnar i papperskorgen. Det är t ex bättre att skriva “Vår nya produkt är lanserad” än att skriva “Nyhetsbrev nr 7”.

Kortfattad ingress

Nu har du kommit så långt att din prenumerant har valt att titta på ditt nyhetsbrev. Nu har du några sekunder på dig att fånga intresset. Skriv en kortfattad ingresstext som sammanfattar innehållet i ditt utskick och lockar till att läsa vidare.

Rubriker

Rubrikerna på dina artiklar är det som dina läsare kommer att se först. Skriv korta, konkreta rubriker som gör att man läser vidare.

Texter

Den gyllene regeln för texter i nyhetsbrev är: berätta tillräckligt för att väcka intresse, men säg inte allt. Oftast är det huvudsakliga syftet med ditt nyhetsbrev att locka besökare till din webbplats.

Länkar

Mest effektivt är att i slutet av din artikeltext, ha en tydlig länk med en uppmanande länktext. De vanligaste, men kanske inte mest effektiva, är att där skriva “Klicka här” eller “Läs mer”. Prova istället att t ex skriva “Här kan du lära dig mer om nyhetsbrev”.

Målsidor

Ta väl hand om din besökare när du fått hen till din målsida. Gör det så enkelt och tydligt som möjligt att beställa, kontakta er, köpa eller vad det är som syftet är.

Tre skäl att välja oss som webbyrå

Service

Vår förhoppning är att du ska känna att vi är mer än en leverantör. Någon som faktiskt bryr sig om att du får den bästa lösningen för dig.

Säkerhet

Trygga, stabila och säkra serverlösningar för dina webbplatser att husera i. Historiskt har vi en upptid över 99,85%.

Långsiktighet

Vi gör aldrig några snabba klipp. Punkt. När vi startar upp ett projekt med en ny kund, är vår målsättning alltid att det ska bli ett långvarigt samarbete.

Förbättra din närvaro på nätet
Ja tack, jag vill gärna få nyheter, tips och bra erbjudanden direkt till min e-postadress.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Vi skickar ut cirka 10 nyhetsbrev per år

Följ oss i sociala medier
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
  • Kontakta oss

Få gratis tips för webben!

Självklart vill jag få de senaste nyheterna och tipsen till min e-postadress.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
Vi skickar ut cirka 10 nyhetsbrev per år